The first key to Motivation: Music

Motivatie. Dit woord kwam veel voor in mijn vorige blog. (Motivation is a Must for Fitness)
Misschien zei je toen: ‘Erg leuk allemaal, dat schrijven over motivatie, maar ik heb die motivatie niet.’ Het is een probleem dat veel voorkomt, geen motivatie hebben. Het kan zijn dat je jezelf helemaal niet kunt motiveren, dat je echt een schop onder je kont nodig hebt. Hoewel het een vervelend probleem is, het is niet onoplosbaar! Motivatie kan via veel manieren komen en één daarvan is muziek.

Muziek, het is magisch. Wat muziek allemaal met je kan doen is ongelofelijk. Muziek kan je laten lachen en huilen, dus waarom niet motiveren? De juiste muziek kan je zo’n enorme adrenalineshot geven, zodat het zware gewicht ineens niet meer zo zwaar is. De juiste muziek kan je zo’n goed gevoel geven dat je ineens wel die ene oefening durft te doen zonder je druk te maken of mensen je aankijken of niet. De juiste muziek kan je zelfs zo beïnvloeden dat je ineens wél zin hebt om naar de gym te gaan!

Welk soort muziek voor motivatie zorgt verschilt per persoon. De een luistert graag naar house, de ander naar hiphop. Mijn favoriete fitness muziekstijlen zijn hiphop en rock. Niet omdat ik het zo verschrikkelijk mooi vind, maar omdat het mij een heerlijke boost geeft wanneer ik dit luister. Mijn hart gaat sneller kloppen en ik krijg weer zin om er vol tegenaan te gaan. Probeer het zelf maar eens!

Ik wil niet zeggen dat jij ook elke keer hiphop moet gaan luisteren omdat het mij helpt, zeker niet. Wat ik als tip wil meegeven is, dat je zelf moet gaan experimenteren met muziek. Probeer alle muziekstijlen eens uit en ontdek welke soort jouw voorkeur heeft! Misschien is het rock, misschien is het klassiek. Het maakt niet uit! Zolang het maar als een middel werkt dat leidt tot een groter doel: MOTIVATIE.

3 gedachten over “The first key to Motivation: Music

  1. Pingback: The second key to Motivation: Others, Swarchenegger and Yourself | De Journalistieke Fitnessfanaat

Plaats een reactie